Wij zien in onze dagelijkse praktijk dat organisaties vaak ‘met hagel schieten’ om succesvol new business binnen te halen. Vaak wordt er nog wel gekeken naar branche en omvang van de organisatie om te bepalen waar actie op gezet wordt, maar daar blijft het wel bij. Het komt ook voor dat de salesmedewerker zijn eigen afwegingen en keuzes maakt om tijd en energie in bedrijven te steken. Op die manier kun je heel veel activiteiten uitvoeren die nooit tot resultaat leiden. Zo is iedereen wel druk maar onvoldoende effectief en efficiĆ«nt. Zonde van alle tijd en energie
Hoe zit dat in jouw organisatie? Schiet jij met hagel of met scherp?
De kunst is om daar aan de voorkant goed over na te denken. Maak je doelgroep helder met een Ideaal klant profiel.
Onderstaand 6-stappenplan (IKP)helpt je vooruit.
Schieten met scherp: ‘tijdbesparing en stijging van de hitrate’
Op deze manier breng je duidelijke focus aan in je markt- en klantbewerkingsproces. Je richt je op prospects en klanten die echt bij je passen en waar je duurzaam waarde toe kunt voegen. Je bespaart tot circa 40% tijd (en dus kosten) door je energie te steken in klanten die echt bij je passen. En je hitrate stijgt 20% waardoor je ook nog eens meer van die beter passende klanten wint.
Kortom: Zo snijdt het mes aan twee kanten, schieten met scherp loont!
Appalti organiseert een kosteloos Webinar om tot jouw eigen Ideaal Klant Profiel te komen (IKP)
Op donderdag 25 maart om 10.00 organiseert Appalti een webinar voor uitvoerende salesmedewerkers, die hun eigen IKP willen maken. In dit webinar nemen we je mee in hoe je dit vorm kan geven. In de 2 weken erna krijg je een persoonlijk consult en tooling ter beschikking, waarna je je eigen IKP in gebruik kunt nemen. Uiteraard is dit kosteloos!