Waarom met hagel schieten als u ook heel gericht prospects kunt benaderen en bewerken die écht bij uw bedrijf passen? Met het Ideaal Klantprofiel (IKP) van Appalti krijgt u deze potentiële opdrachtgevers scherp in beeld. Zo kunt u uzelf en uw organisatie veel tijd, moeite en energie besparen terwijl u tegelijkertijd veel meer uit uw sales haalt. Omdat u uw aandacht besteedt aan de opdrachtgevers en prospects die dat waard zijn.
In 3 workshops naar een heldere klantfocus
Succesvolle sales begint met het vaststellen van het Ideaal Klantprofiel. Appalti heeft een methode ontwikkeld waarmee u binnen 6 weken en in 3 workshops nauwkeurig in kaart brengt welk soort opdrachtgevers u écht wilt hebben en voor wie u werkelijk toegevoegde waarde biedt. Welke vraagstukken spelen bij hen een belangrijke rol? Welke waarden deelt u? Waar zit de match? Wat zijn absolute no-go’s? Aan de hand van maar liefst 7 dimensies en 60 onderliggende elementen komen we tot uw IKP.
Daar kunt u uw (toekomstige) klanten op toetsen en selecteren. Zo krijgt u niet alleen een heldere focus, maar u kunt uw propositie ook beter afstemmen op de opdrachtgevers waar u voor gaat.
Overdracht
Na de 3 workshops staat uw IKP als een huis. Wij dragen de documenten en formats aan u en uw medewerkers, zodat u het zelfstandig kunt toepassen en zich kan richten op de ideale klant (match van minimaal 80% met het IKP). Waarbij ze ook nog duidelijker kunnen uitleggen aan zo’n (potentiële) opdrachtgever wat uw organisatie hun te bieden heeft.
Doorontwikkeling
De wereld staat niet stil en uw organisatie en opdrachtgevers ook niet. Een IKP is dan ook niet in beton gegoten. Het heeft onderhoud nodig. Daarom nemen we het samen met u 2x per jaar grondig onder de loep: voldoet het nog? Heeft het aanscherping nodig? Waar treden verschuivingen op? Welke onderdelen van het IKP hebben baat bij herijking? Zo helpen we u uw IKP actueel te houden en uw sales op peil.
NICKY BLOM,
SUSA FLEXIBEL STUDENTENWERK
"Sinds vorig jaar hebben wij een samenwerking met Appalti, een van de projecten die we hebben opgepakt is het Ideale Klantprofiel (IKP). Wij zijn erg tevreden over de samenwerking, we worden goed meegenomen in de processen en hebben dit project in een zeer korte tijd kunnen neerzetten. Wat levert het ons op? Betere salesfocus en gerichtere salesgesprekken. Daarnaast is het een prettige manier geweest om ook de rest van de organisatie meer mee te krijgen in het salesproces en de keuzes die we hierin maken.”
1) Schieten met hagel of met scherp
Je kunt alleen resultaat halen als je je doelgroep helder voor ogen hebt en je vervolgens dáárop richt met de relevante inspanningen. Zo leidt input – hard en slim werken – gegarandeerd tot output. Lees meer
2) Zo stop je met tijd en energie verspillen
Stop met schieten met hagel, richt je pijlen op prospects en klanten die echt bij je passen. Dat roept de vraag op: hoe krijg je de juiste doelgroep voor jouw salesactiviteiten scherp in beeld? Waar vind je je gouden toekomstige klanten? Lees meer