Hoe je de focus naar een nieuwe branche verlegt
De weg van de minste weerstand, de gebaande paden en er zijn meer van dit soort kreten die passen bij de manier waarop veel bedrijven ondernemen. Als bedrijf ken je de markt immers goed, je hebt er je netwerk en de spreekwoordelijke vijver is nog lang niet leeg. Toch zijn er genoeg redenen om uit die comfortzone te stappen en te focussen op nog een branche. Een nieuwe branche wel te verstaan. Want door bijvoorbeeld technologie, veranderende businessmodellen en economische omstandigheden ligt de groei voor veel ondernemingen vaak buiten die genoemde comfortzone. Het gras kan bij de buren echt groener zijn.
Data = key
Data gaat je hierbij helpen. Door te kijken naar data in de branche, specifieke klanten en informatie over DMU’s ontstaat er een totaalbeeld. De inzichten die uit de data komen stellen je in staat om te zorgen voor een perfecte timing. Timing is een belangrijke factor om het succes van slagen te vergroten. Wij hebben de contractdata en kunnen daardoor precies vertellen op welk moment, welke contracten er bij welke klanten op de markt beschikbaar komen. Sterker nog, we weten welke vragen deze bedrijven hebben. Data gecombineerd met een goede timing zorgt ervoor dat jij een succesvolle waardepropositie kunt maken die onderscheidend en concurrerend is in die nieuwe branche.
Onderscheidende waardepropositie
Door inzage in de data weet je inmiddels welke contracten er eindigen en welke klanten je kunt gaan targeten. Door je goed in de DMU te verdiepen weet je ook welke vragen men heeft en je kent jouw sterke punten. Door die aan elkaar te matchen kun je behoeften invullen en wensen beantwoorden. Samen met andere kenmerken en eigenschappen creëer je jouw waardepropositie. Op basis van de waardepropositie bepalen we samen jouw succesvolle strategie. Succesvol omdat de strategie onderscheidend is en afgesteld op de vraag van de klant.
Waarde bekrachtigen
De beoogde klant weet nog niet dat je bezig bent om een klant van hem te maken. Dat pakken we subtiel en gedoseerd aan door awareness te creëren. Account Based Marketing doet haar intrede. We focussen op specifieke accounts of accountgroepen. Voor alleen die accounts bekrachtigen we jouw waarde met relevante content. We weten inmiddels welke informatiebehoefte de klant heeft, dus daar kunnen we met jouw waardepropositie accuraat op inspelen. Deze fase is cruciaal om de slagingskans van het BID plan te vergroten.
De executie
Met een goede voorbereiding en juiste aanpak benader je nieuwe klanten met een succesvol BID plan. De executiefase is ook het moment waarop de opgedane inzichten en de waardepropositie concreet worden in tekst en beeld. Maak teksten extra relevant, aansprekend en pas de juiste visuals toe en de kans van slagen is nog groter. Nu ben je in staat om antwoord te geven op vragen die de klant niet stelt, maar wel heeft. Dit win je!
Onze klanten betreden nieuwe markten. En met succes. Wij helpen ze bij het gehele traject van inzichten, structureren en een klantgerichte propositie. De basis voor een winnende strategie. Maak van verkopen weer een ambacht.
Ontvang unieke data
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang waardevolle en unieke contractdata uit jouw nieuwe branche.
Inschrijven nieuwsbrief